Reizigers waarderen service RET met een 7,8

Regio - Reizigers in Rotterdam en omstreken geven het vervoer van de RET in 2018 een 7,8. Dat is 0,1 punt hoger dan het landelijke gemiddelde. Vorig jaar gaven reizigers de RET een 7,7. Dit blijkt uit de resultaten van de OV-klantenbarometer, het jaarlijkse onderzoek naar de mening van reizigers in het OV in Nederland. Maurice Unck, algemeen directeur van de RET: "We zijn hier ongelooflijk trots op. Ik ben alle collega's, die elke dag weer hun beste beentje voor zetten om onze reizigers zo goed mogelijk op weg te helpen, enorm dankbaar voor hun inzet. En ik dank de reizigers voor dit mooie cijfer."

Unck is temeer trots omdat het niet vanzelfsprekend was om er in 2018 op vooruit te gaan in klantwaardering. "We hadden natuurlijk graag gezien dat de metro's op de Hoekse Lijn afgelopen jaar al reden. Daarnaast hebben we vooral op de metro relatief veel werkzaamheden en afsluitingen gehad en rijden we met bussen die tegen het einde van hun levensduur zitten." Goede service voor de reizigers is dan extra belangrijk. "Je ziet dat onze persoonlijke benadering werkt. Een vrolijk goedemorgen, heldere uitleg en vriendelijke bejegening maken voor veel reizigers het verschil. We zijn onze reizigers dankbaar dat ze met ons reizen en onze inzet belonen."

Meer berichten