Portret Frank Drion Linea Recta Column
Portret Frank Drion Linea Recta Column (Foto: Annelies Verton)

Column Frank Drion: Klantentrouw niet beloond

  Column

Krimpen aan den IJssel - Zowel KPN als Eneco kan het geen snars schelen, of je weer opstapt. Want klantentrouw belonen komt niet in hun systeem voor. Klantentrouw is namelijk geen argument. Dus laat staan voor een financieel voordeeltje. Daar tegenover staat dat een nieuwe klant werkelijk met een 'boeket' aan voordeeltjes wordt binnengehaald.

Trouwe klant trekt aan het kortste eind

Als trouwe klanten word je afgeblaft als je iets te vragen hebt aan de KPN. Betalen en zo min mogelijk zeuren is het devies. Een beetje service is toch niet te veel gevraagd? Een tv-kastje is kapot, dat zit er ook al bijna 20 jaar. Met veel overtuigingskracht een nieuw besteld. Af te halen bij een PostNL punt in Krimpen aan den IJssel. Daar aangekomen zegt men: 'waar is het oude kastje, dat moet meteen retour'. Ik dacht dat doe ik morgen wel met de verpakking van de nieuwe. Maar nee dan gaat de aflevering niet door. Gelijk oversteken. Iedere dag wordt gemeld dat het kastje er is. Dus wordt na een paar dagen het nieuwe tv-kastje weer teruggestuurd. En niemand taalt ernaar. Dat noemen zij bij KPN service! Telefonisch werd mij meegedeeld, dat zijn de regels, verder nog iets? Vinden ze gek dat mensen over stappen, ik niet. Mijn devies luidt dan ook: stap zoveel mogelijk over naar een andere leverancier, pak de extra premies waar ze mee strooien en houd ze scherp. En aan de marketingmensen van energie- en telecombedrijven zou ik adviseren 'verdiep je eens in de klanten en hun behoeften'. Ik vind het niet zo gek dat er zoveel vergelijkingssites zijn. Bekijk zo'n slimme vergelijkingssite, er gaat een wereld voor je open. Dus de groeten KPN en Eneco, bij jullie ben ik de langste tijd geweest. Overigens blijf ik van mening dat de dijken versterkt moeten worden.

frank@drion.info

Meer berichten